Arvoden och ersättningar
Frågor om arvoden och ersättningar
Har du en fråga om arvoden och ersättningar?
Kontaktuppgifterna hittar du till höger.
Adress
-
Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten
Kungsgatan 23B, 972 31 Luleå
c/o Iana Svanberg
Sammanträdesarvode, reseersättning och ersättning för förlorad arbetsförtjänst
Söker du sammanträdesarvode, reseersättning och/eller ersättning för förlorad arbetsförtjänst?
För att förenkla och effektivisera hanteringen arbetar vi med att digitalisera processen för hur ersättning begärs vilket kommer att spara både tid, pengar och miljö jämfört med dagens pappershantering. Processen blir dessutom mer kvalitetssäkrad.
Därför hänvisar vi dig i första hand till formuläret som finns nedan.
Har du problem med att använda formuläret eller saknar Mobilt BankID kan du kontakta Iana Svanberg och få en blankett utskickad till dig, den ska fyllas i och sedan skickas till oss antingen via mejl eller brev, kontaktuppgifterna finns längre upp på sidan.
Arvodesreglementet tar sin utgångspunkt i Region Norrbottens arvodesreglemente. Direktionen fastställde arvodesreglementet den 20 december 2022. Reglerna gäller fr.o.m. den 1 januari 2023.
Klicka på länken nedan för att ta del av arvodesreglementet.
Formulär – arvoden och ersättningar
Du kan söka ersättningen för ett möte i taget. Formuläret nedan avses endast för Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbottens sammanträden.
Observera att vissa uppgifter i formuläret är obligatoriska, resten fylls i vid första gångens registrering eller vid ändring av uppgifterna.
Söker du ersättning för inkomstbortfall behöver du bifoga ett intyg (lönespecifikationen funkar också som ett intyg). För att få ersättning av eget utlägg behöver du bifoga kvitton.
Mötesdatum 2024
Mötesdatum 2024Anslagstavla
AnslagstavlaTveka inte att höra av dig om du har frågor kring färdtjänst, kollektivtrafik eller andra ärenden
Din röst är värdefull för oss! Här på Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten strävar vi efter att erbjuda bästa möjliga service till våra invånare och resenärer. Vi inser att det är just genom att lyssna på dina åsikter, idéer och synpunkter vi kan skapa en kollektivtrafik som är ännu mer anpassad efter allas behov och önskemål.